PÉNZÜGY MODUL

CobraConto.NET vállalatirányítási rendszer
ismertető

„SOKAT TUDÓ, DE MÉGIS EGYSZERŰEN KEZELHETŐ, MINŐSÉGI TERMÉK”
A vállalatirányítási rendszer központi modulja, a könyvelési munka és gazdálkodási tevékenység fő területe, ahová minden szükséges analitikus adat becsatornázódik, származzon az a rendszer valamely moduljából, külső rendszerből átvéve vagy NAV Online számla rendszerből letöltve.

A gazdasági esemény vezérelt bizonylat felvétel automatikus kontírozási lehetőséggel és online feladással támogatja a gyors és hatékony munkavégzést. Beépített automatizmusokon keresztül a jóváhagyási folyamatok, pénzügyi levelezés is könnyedén elvégezhető. Gombnyomásra készíthetők és beküldhetők a magyar jogszabályoknak megfelelő bevallások.

A kinyerhető riportok köre messze túlmutat a kötelező listákon (ÁFA analitika, korsítás, folyószámla, pénztárjelentés, stb), mivel a bevezetés során elkészítjük azokat a testreszabott lekérdezéseket, melyek kifejezetten a felhasználó szervezet szempontjai szerint fogják az adatokat prezentálni. Legyen szó operatív vagy döntéstámogatási kérdésekről, a rendszer meg fogja adni a szükséges információt.

Ütemezett kiegyenlítések, kintlévőség kezelés (fizetési felszólítások generálása, egyenlegközlők generálása egy gombnyomással) mind megoldható a vállalatirányítási rendszerben.

 

Adatletöltés a NAV Online számlarendszerből

Technikai felhasználó hitelesítési adatainak megadásával a NAV Online Számla rendszerből vevő és szállítói számlák tölthetők le csoportosan.

Ön választhat, hogy:

  • a számlát tételenként vagy ÁFA kulcsonként összesítve kívánja rögzíteni,
  • rögzítsen-e a program alapértelmezett ÁFA típust a sorokhoz,
  • rögzítsen-e a program alapértelmezett kontírszámot a sorokhoz
Késedelmi kamatszámítás

Az ügyviteli rendszerünk késedelmi kamatszámítást végez árfolyam és részletfizetések figyelembe vételével. A komplex lekérdezés lehetővé teszi az Exceles importot, ahol összesítően és egy másik munkalapon részletezően bemutatja a kamatok alakulását a késések szerint.

A késedelmi kamat bekérésére szolgáló bekérőlevél állomány kiválasztása után az ügyviteli rendszer legenerálja ügyfelenként és devizanemenként a bekérőleveleket. Ezeket a megadott bekérőlevél állományban megtaláljuk és innen nyomtathatjuk.

Egyszerűen javíthatunk, akár még évnyitást követően is az előző évben

Az ügyviteli rendszer képes arra, hogy évnyitást követően, ha az előző adóévben mégis változtatni szükséges valamin, akkor azt ott nyugodtan megtehetjük és egy gombnyomásra automatikusan kijavítja a nyitótételeket is a következő évben! Más rendszerekkel ellentétben nem igényel kézi beavatkozást! Nyugodtan javíthat több tételt is, az évnyitás megismétlésével az ügyviteli program felismeri, hogy mely tételeken volt változás és korrigálja azokat a változásnak megfelelően.

Automatikus elektronikus banki feldolgozás

Az ügyviteli rendszerben az elektronikus banki kivonat beolvasható, a vevő és szállítói számlákkal automatikusan összepontozható, nem kell kézzel elvégezni a kiegyenlítéseket. Ez igen meggyorsítja a könyvelést, pillanatok alatt elvégezheti a banki kiegyenlítéseket.

Csoportos összepontozás

Ha egy tranzakcióhoz több kiegyenlítés pontozandó, akkor az összepontozás egy kiválasztó ablakban az összepontozandó számlák kijelölésével egy lépésben elvégezhető a Tétel import / Csoportos tallózás funkciót indítva.

Pénztárkezelés

Forintos és devizás pénztárkezelést is biztosít az ügyviteli rendszer. A pénztáron keresztüli szállítói és vevői kiegyenlítések történhetnek egyszerűen és gyorsan.

Fájlcsatolás (dokumentumok, szkennelt iratok csatolása)

A pénzügyi bizonylatokhoz csatolhatóak különböző dokumentumok, számlák. A pénztári bevételi és kiadási bizonylatokról automatikus pdf generálódik és csatolódik a bizonylathoz.

A Csatolmányok fülön bármilyen melléklet csatolható, például a számla szkennelt változata, a rendszer általános működési elvei szerint.

 

Másodlagos könyvelés

Az ügyviteli programban lehetőség van a 6-os, 7-es számlaosztályokra könyvelni automatikusan.

Gyűjtőkódos többdimenziós analitika (munkaszám, projektkód analitika)

A dobozos szoftverekkel ellentétben az ügyviteli rendszerünkben tetszőlegesen kialakíthatók és testreszabhatóak az analitikák, kimutatások készítése! A vállalatirányítási rendszerünkben a gyűjtő alatt értjük a munkaszámokat, projekt kódokat, azaz minden olyan kódot, amihez definiálunk egy gyűjtési elvet. A könyvelési tételekhez több gyűjtő is rendelhető és a gyűjtők pedig kategóriákba sorolhatók. Egy gyűjtő több kategóriába is sorolható (pl. munkaszámos gyűjtők).

Bizonylatainkon fej- illetve tételadatként is rögzíthetünk gyűjtőket. A gyűjtőre rögzített érték százalékosan, vagy manuális berögzítéssel is történhet. Az alapértelmezett érték a 100%, de a rendszer lehetőséget ad az értékek szétbontására és több gyűjtőbe sorolására egyaránt. A fejben rögzített gyűjtő a teljes bizonylatra és annak kontírszámára vonatkozik, a tételhez rögzített gyűjtők csupán a tétel értékére és kontírszámára. Minden tételsort egyenként kiválasztva, több gyűjtőt is rendelhetünk hozzá (párhuzamos analitikák is kezelhetők!), százalékértékben, vagy összegben kifejezve, egyben vagy több gyűjtőre bontva. A főkönyvi kartonra is öröklődik a gyűjtő, így ott is könnyen nyomon követhető egy-egy dimenzió alakulása.

 

Partner szerinti analitika (vevő és szállító)

Páratlanul jó analitikát kérhet le az ügyviteli rendszerben. Az analitikák lekérhetők a könyvelési és a bizonylat devizájában is. Egyszerűen összeegyeztethető a főkönyvvel.

Kompenzációkezelés

A CobraConto.NET ügyviteli rendszerünk fel van készítve a vevőkompenzációk kezelésére, kompenzációs levél nyomtatására.
A partnert betallózva a program kigyűjti annak bejövő és kimenő számlái közül a ki nem egyenlítetteket. Kiválaszthatók az összevezetendő bizonylatok és megadható, hogy melyikre kerüljön a részkiegyenlítés eltérő egyenlegek esetén. Az összevezetésről kompenzációs megállapodás nyomtatható.

Előkészített állapotú vegyes bizonylatot hoztunk létre, amit a véglegesítés opciót kijelölve rögzíthetünk.

Automatikus könyvelési események generálása (árfolyamnyereség, -veszteség, skontó, árfolyam átértékelés)

Önnek nem kell számos gazdasági eseményt külön kikontíroznia, a rendszer automatikusan elvégzi azt, a paraméterezések alapján. Rengeteg időt, energiát megtakarítva és a hibalehetőséget csökkentve támogatja a pénzügyi modul az Ön munkáját.

A Pénzügy / Karbantartás / Átvezetési számlák menüpontban a pénzügyi könyvelés során előforduló gazdasági eseményekhez kapcsolódó automatikus főkönyvi bejegyzések kontírszámait megadhatjuk, melyeket a szoftver a könyvelési automatizmusok során használni fog.

A gazdasági események a következők:
  • árfolyam nyereség/veszteség
  • átértékelés nyereség/veszteség
  • skonto nyereség/veszteség
  • kerekítési nyereség/veszteség
  • számla kompenzáció
  • költség átvezetés
  • vevő technikai kiegyenlítés
  • beszerzés elhatárolás ellenszámla
  • pénzforgalmi elszámolás fizetendő/visszaigényelhető adó átvezetési számla (adóév paramétereinél alkalmazott “Pénzforgalmi elszámolás átvezetés” beállítás esetén)
  • nyitómérleg/zárómérleg számla
  • főkönyvi árfolyam számítás nyereség/veszteség számla (amennyiben az adóév paramétereinél alkalmazva van a könyvelés kerekítése opció, valamint a kerekítési küszöbérték megadásra került)
  • vevői visszatartás és szállítói visszatartás átvezetése
  • előleg kezeléshez szükséges számlaszámok: kapott előleg nyilvántartás, kapott
  • előleg átvezetés, kapott előleg ÁFA, kapott előleg nettó

A megadott kontírszámok mellett a kapcsolódó könyvelési szöveg szabadon megadható, valamint gyűjtő beállítása esetén az adott gazdasági esemény automatikusan gyűjtőzésre is kerül.

ÁFA analitika, bevallás, pénzforgalmi ÁFA kezelése 

Az ügyviteli rendszerben előre ütemezhetők az ÁFA bevallási időszakok és a rendszer annak megfelelően automatikusan elvégzi és tárolja azokat, így könnyedén visszanézhető, hogy mikor, milyen adattartalommal került feladásra az ÁFA bevallás. A rendszer fel van készítve arra is, hogy a pénzforgalmi ÁFÁ-s bizonylatoknál figyelje a részteljesítéseket és csak annak megfelelően tegye az ÁFA bevallásba.

Ütemezések, kiegyenlítések

A vállalatirányítási, ügyviteli rendszerben a Fizetés ütemezés rovatban megjelenő fizetési határidőt és összeget szétbonthatjuk több részletfizetési határidőre, részösszegre is. A Kiegyenlítések és a Folyamatban lévő kiegyenlítések rovatban megjelenő, automatikusan generált kiegyenlítés bejegyzések bővíthetők technikai kivezetéssel a kapcsolódó vegyes naplóban. Folyamatban lévő kiegyenlítés esetén előkészített vegyes tétel, kiegyenlítés esetén véglegesített vegyes bizonylat jön létre.

Egyenlegközlő és fizetési felszólító levél

Az ügyviteli rendszerben a partnerek részére egyenlegközlő levél állítható ki. A fizetési felszólítások levélben és e-mailben is elküldhetőek. Az e-mailben küldendő fizetési felszólító leveleket a rendszer automatikusan elvégzi a megadott paraméterek alapján. A küldés sikeressége megtekinthető, visszanézhető.

Előkészített bizonylatok kezelése (módosítás, törlés)

Az előkészített státuszú bizonylatok lehetőséget biztosítanak arra, hogy akár nem szakértelemmel bíró személy is felrögzítse a bejövő szállítói számlákat, pénztárt..stb, úgy hogy az a rendszerbe még élesen ne kerüljön be és a főkönyvbe ne látszódjon. Ezek tetszőlegesen törölhetők, módosíthatók.

Párhuzamos, két számlarend szerinti automatikus könyvelés

Az ügyviteli rendszer lehetőséget biztosít, hogy két számlarend szerint párhuzamosan, automatikusan végezzük a könyvelést. A rendszerben az is megoldható, hogy az egyik számlarend szerint könyvelendő tételt csak arra a számlarendre könyvelje, a másik számlarendre ne. Gyors, hatékony, automatikus kimutatás két számlarend alapján. Nem kell átforgatást végeznie, nem kell utólag átírogatnia, rögtön a bizonylat lekönyvelésekor automatikusan megtörténik mindkét számlarendre, ha pedig mégis az egyik eltérő és változtatnia kell rajta, akkor azt rögtön már a bizonylat könyvelésekor módosíthatja, így biztosítva a naprakész információt mindkét számlarend szerint!

  • tetszőleges számú pénzügyi napló
  • kontírozási sablonok (gyakori gazdasági események)
  • ÁNYK-ABEV (ÁFA) bevallási nyomtatvány átadása
  • párhuzamos könyvelés (Paralel ledger a Profi csomagban: tetszőlegesen két
  • számlarendet alakítható ki az automatikus könyvelésre)
  • korábbi és sablon funkciók On-line kapcsolat a főkönyvvel

 

Kötelezettség

Lehetőség van a vállalatirányítási rendszerben különböző kötelezettségeket rögzíteni, mint pl. járulékok, bér.. stb. Ezeket a kötelezettségeket a cash flow is figyelembe veszi a VIR modulunknál, így sokkal jobban tervezhető a cég pénzügyi helyzete, valamint banki utalás feladásánál is alkalmazza a szoftver.


Bekérő

Egy cég tevékenysége során a konkrét teljesítést / szállítást megelőzően is gyakran kér és vesz át előleget vagy teljes pénzügyi fedezetet nyújtó összeget ügyfeleitől. Más esetekben késedelmi kamatot és/vagy késedelmi költségátalányt kénytelen követelni a vevőktől. A CobraConto.Net vállalatirányítási rendszerben az ilyen eseteket kezelő bizonylatokat nevezzük összefoglaló néven bekérőleveleknek. Elterjedt nevük még a pro forma számla, de ezek semmiképpen sem előlegszámlák, tehát áfa fizetési kötelezettséget nem vonnak maguk után!

Típusai:

  • Díjbekérő: manuálisan készített, jellemzően a teljes összeget előre kérjük
  • Előlegbekérő: manuálisan készített, vagy a vevői rendelésből generált bizonylat
  • Késedelmi kamat követelés: a Késedelmi kamat felszámítása funkció által generált típus
  • Késedelmi költségátalány követelés

Bekérőlevél kiegyenlítése

Ügyfelünk átutalásának megérkeztét a Banki tranzakciók és összepontozások bejegyzésben tárgyalt módon regisztrálhatjuk

Intrastat kezelés

  • Fuvarozási módok
  • Kombinált Nómenklatúra
  • Országok (területek)
  • Szállítási feltételek
  • Ügyletkódok

 

Valós igényeire szabottan...

EGYEZTESSÜNK!

Tudjuk, hogy nem egyszerű döntés előtt áll, ezért mindenképpen azt javasoljuk, hogy egy kötetlen telefonos egyeztetés során beszéljük át, pontosan milyen vállalatirányítási, ügyviteli, stb. feladatokra keres profi megoldást. Ez nem kötelezi semmire, de segít Önnek, hogy valós igényei és lehetőségei tisztábban megfogalmazódjanak. 35 év szoftverfejlesztői tapasztalatával állunk rendelkezésére, keressen bennünket bátran, megoldjuk a problémáját!

COBRA VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI, ÜGYVITELI RENDSZER

Ügyviteli rendszerünk eddig piacra került moduljai

A CobraConto.Net vállalatirányítási rendszer kis- és középvállalkozásoknak készült. A rendszer modulokból áll, amelyet tetszés szerint választhat, attól függően, hogy a vállalkozásában mely területre keres hatékony támogató megoldást.
Az alábbiakban felsorakoztatott modulokon kívül kérhet egyedi fejlesztést is, amely segítségével, akár egyedi beviteli felületet, vagy funkciót is megvalósítunk Ön számára.

Partner modul »

Tetszőleges számú telephely, kapcsolattartó, kommunikációs csatorna. pü.i adatok, kategória besorolások.

Termék »

Tetszőleges árforma, szerződéses, akciós, beszerzési ár, cikkszámok, egyedi azonosító/SARZS

Törzsadatok »

Az egymással kapcsolatban álló modulok együttműködését központilag beállított alapadatok biztosítják

Számla »

NAV Online feladás, számlaláncolat kezelés, gyűjtőszámla, ütemezett számlázás, módosító okirat, távszámla

Pénztárgép »

Az ügyviteli rendszerünk illesztése a SAM4S NR-440-es elektronikus kasszához. A pénztárgép ad és kér információt

Pénzügy »

Gyűjtőzés (pl.munkaszám), kompenzáció, bekérő, kintlévőség kezelés, bankgarancia, pénztár, banki feldolgozás, feladás

Fizetési visszatartás funkció»

Nyilvántarthatja a Jóteljesítési garanciákat és Garanciális visszatartásokat.

Számla jóváhagyás funkció »

Hogy csak azok a szállítói számlák kerüljenek befogadásra és utalásra, melyek a kötelező ellenőrzéseken már átestek!

Főkönyv »

A pénzügy online kimutatása, a kikontírozott adatok kimutatásai számlaszámokra, partnerekre és gyűjtőkre

Tárgyi eszköz »

Tárgyi eszközök egyenkénti, vagy csoportosan történő rögzítését. 3 különböző amortizációs érték

Mérleg »

Számviteli mérleg, eredmény-kimutatás

Készletkezelés »

Készletgazdálokdás, SARZS és egyedi azonosítók, intrastat, EKÁER , szállítólevél

Gyártás »

Egyszerűen vezethetők ki készletről a felhasznált alapanyagok és vételezhetők be a kész-, ill. melléktermékek.

Értékesítés »

Az ajánlattól a megrendelésig segíti az értékesítő munkáját abban, hogy hatékonyan kezelje az ügyfeleit

Beszerzés »

Mit, mikor, kitől és mennyiért szereztek be... Megrendeléstől a készletrevételezésig

CRM »

Minden ügyfél információ megtalálható és azonnal elérhető

Munkalap »

Szerviz és egyéb tevékenységek dokumentálására, az ügyfelek eszközeinek nyilvántartására, illetve számlázás indítása.

Feladat/eseménykezelő »

Ügyek, kommunikációk rögzítésére, feladatok felvétele bárhol a rendszerben, így nem a munkatársak fejében van

Iktatás »

Dokumentumok, számla érkeztetése, dokumentumok csatolása, számla jóváhagyási rendszer

VIR »

analitikus gyűjtőkódok (költséghely, költségviselő, projekt- és munkaszám) áttekintésre és cash-flow, Cash Forcast

Lekérdezés építő »

SQL riportok segítségével egyedi információs igényeiket is támogathatják

Felvásárlás »

Felvásárlási jegyek és őstermelők kezelése? Erre is van megoldásunk!

Rendszernapló »

A felhasználók tevékenységének riportolására

GDPR »

Adatkezelés a GDPR-nak megfelelően

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue