Gyakori kérdések és válaszok az ügyvitel világából

GYIK

A vállalatirányításról általában

Egy összetett informatikai rendszer, amely segít Önnek vállalata hatékony működtetésében, vezetésében.

A vállalatirányítási rendszer egy olyan informatikai támogató rendszermegoldás, amely igyekszik a vállalat összes tevékenységét támogatni, felölelni, a munkafolyamatok során keletkezett adatokat egy jól strukturált információs rendszerben, adatbázisban tárolni, kezelni. A vállalatirányítási program támogatja a tevékenységek nyomon követését és irányítják a különböző területek – beszerzés, rendelés, feldolgozás, tárolás, számlázás, pénzügy- működését az információk átadásával.

A vállalatok számára a versenyképesség megtartására, vagy annak megteremtésére elengedhetetlen feltétele, alapvető stratégiai eleme a megfelelő informatikai rendszertámogatás. A Cobra Computer Kft. kidolgozott egy olyan testre szabható vállalatirányítási programot, amely a kis- és középvállalkozások számára megfizethető, bevezethető termékként képes hatékonyan támogatni az összetett, de kis létszámmal megoldandó vállalati feladatokat. Ön nem egy dobozos terméket kap, amely rengeteg megalkuvással, kompromisszummal használható csak a cégében, hanem a cég működésére ráformálható, paraméterezhető rendszer nyújt Önnek segítséget.

Önmagában a jó informatikai megoldás még kevés, azt tudni kell jól használni! A bevezetését megfelelően fel kell mérni és ütemezni, hogy a munkatársak a napi munkájuk mellett képesek legyenek átállni az új rendszerre. Mi segítünk ebben! Magasan képzett, több éves tapasztalattal rendelkező konzulens kollégáink a bevezetés során ügyviteli tanácsadással is támogatják a rendszer alkalmazásba vételét.

Évi 20-30%-kal növelhetik az árbevételét a jól bevezetett rendszerek, mert:

• nem lesz kezeletlen ajánlat
• nem lesz teljesíthetetlen megrendelés
• nem lesz kezeletlen kintlévőség
• minden feladattal kapcsolatban képben lesz!

Amennyiben összetett a cége működése, komplex feladatokat kell menedzselni és mindezt kis létszámú munkatársi gárdával, akkor az információ megfelelő áramlása, az egyszeri adatbevitel elengedhetetlen feltétele annak, hogy hatékonyan, időt spórolva, de mégis jól működjön a cége!

A vállalatirányítási rendszer segít abban, hogy a felvitt ajánlatból egyszerűen pár kattintással megrendelés, teljesítés és számla legyen, mindezt megfelelő készletkezeléssel, foglalással esetlegesen szükséges beszerzések generálásával.

Ön szerint is hasznos, ha pl. az alábbi kérdésekre rögtön a rendszerből megkapja a válaszokat?

• Tudja az értékesítőm, mi van készleten, vagy mikorra várható, már az ajánlat megírása közben is?
• Megfelelően kezeli, utó kezeli az ajánlatokat az értékesítőm?
• Nem felejti el felhívni az érdeklődő és meglévő ügyfeleket?
• Én, mint cégvezető tudom, hogy milyen értékű ajánlatok vannak? Mennyi bevételre számíthatok? Mennyi ajánlatból lett megrendelés? A megrendeléseket teljesítették-e? Le lett számlázva minden megrendelés időben? Mennyi a kintlévőségünk?

És számos kérdést felsorolhatnánk még. A vállalatirányítási rendszerrel mindenkinek lesz titkárnője. A feladat, eseménykezelés segít abban, hogy minden lényeges információt tároljanak a rendszerben. A feladatkezelő a feladatok delegálásában, elvégeztetésében hatékonyan támogatja a munkatársakat. Az eseménykezelő modulba tárolhatók a partnerekkel folytatott levelezések, telefonbeszélgetések. Segít a rendszer abban, hogy szabadságolások esetén is rendelkezésre álljon az információ a helyettesítő kollégák számára. Ne hagyja, hogy a munkavállalók fejében legyen csak az információ az ügyfelekről!

A cég értékének nagy részét a meglévő ügyfelek képezik! Ön mennyit tud róluk? Az értékesítő, szolgáltatást végző kollégák sok céget megismertek a munkájuk során, de ezeket az információkat a cég birtokolja, vagy csak a munkavállaló?

Ön szerint mennyit ér ez a rendszer? Hasznos lehet Ön számára?

Számolja ki, mennyi plusz bevételt jelentene Önnek, ha a rendszer bevezetése után már az első évben 20-30%-kal nőne az árbevétele!

Bevezetjük Önnek, hogy hatékonyan és profin használhassa már az első naptól kezdve a rendszert!

Az értékesítő kolléga szoftverbemutatóját követően a DEMO letöltésével már ismerkedhet is a rendszerrel! A termékmegrendelést követően felvesszük Önnel a kapcsolatot a szolgáltatás (telepítés, paraméterezés, oktatás) időpontjának egyeztetése céljából.

Konzulens kollégánk a bevezetés alkalmával segít Önnek abban, hogy a rendszert minél hatékonyabban és annak minden lehetőségét kihasználva használhassa.

Testre szabjuk a rendszerünket, hogy Ön a legmegfelelőbben használhassa!

GYIK

Általános rendszerrel kapcsolatos kérdések

Igen, könnyedén bővíthető tetszőleges modulokkal. Összeállítottunk kisebb csomagokat a kereskedelemre és könyvelésre. Amennyiben a cégek szeretnének később összetett folyamatokat kezelni, pl. értékesítő cég szeretne maga könyvelni, akkor egyszerűen bővítheti a rendszerét modulokkal és áttérhet a vállalatirányítási endszerre.

A vállalatirányítási rendszerbe megoldható az adatok importálása más rendszerből, vagy a rendszerből történő adatexportálása más rendszerekbe, XML formátumba, bizonyos moduloknál txt formátumba. Keressen fel a konkrét igényével és a legjobb, legköltséghatékonyabb megoldást fogjuk javasolni.

Jelenleg az angol nyelvű felület készült el, de igény szerint más nyelvekre való fordítás is megoldható. A használni kívánt idegen nyelvi felület felhasználóként beállítható! Ez azt jelenti, hogy a cégen belül egyes felhasználók magyarul, más felhasználók a külföldi nyelvezetű felületet használhatják az adott programon belül.

A szerver vásárlása nagymértékben függ attól, hogy hány felhasználó használná egyszerre a rendszert, illetve a gépen milyen egyéb alkalmazások futnak egyszerre. 2-3 felhasználó esetén munkaállomás is beállítható szervernek. Egy felhasználós alkalmazás esetén természetesen nincs szükség külön szerverre, telepítheti, akár laptopjára is.

Igen, interneten keresztül is elérhető az MS SQL adatbázis, de biztonságos VPN kapcsolat kiépítése ajánlott, mert ezzel tudja védeni azt, hogy illetéktelen személyek ne férhessenek az adataihoz. Van lehetőség arra is, hogy valamelyik internetszolgáltatónál virtuális szervert béreljen és a szerveralkalmazást, adatbázist a felhőbe telepítve bárhonnan elérhetővé teheti az adatbázist, felkészülve a nagyobb adatforgalomra. Az irodában lévő szerverhez is csatlakozhatnak többen is interneten keresztül, de biztosítani kell a szélessávú internetet.

GYIK

Számlázással kapcsolatos kérdések

Az ügyviteli programban megtalálható az ütemezett számlafunkció, amely abban segít, hogy a szerződések alapján felvett adatokkal a megadott rendszerességgel legenerálja a számlákat. Nem kell fejben tartani, hogy mit mikor kell számlázni, mert a program ezeket tárolja és elkészíti.

Igen, ügyviteli programunkban a partnernél megadott kommunikációs nyelven kerül kiállításra a számla. Tetszőleges nyelvű számlák elkészítésére van lehetőség. A felhasználók maguk is, de konzulens kolléga segítségével is elkészíthetnek különböző nyelvi formátumokat.

Igen, tetszőleges számú, típusú és nyelvű számlasablon kialakítható a rendszerben.

A rendszer tetszőleges devizával képes kiállítani a számlát, amely alapfunkciója, vagyis nincs felára, nem kell érte külön fizetni.

Igen, a rendszerben az „előkészített” fogalom mindenhol megtalálható. Ez azt jelenti, hogy az előkészített állományba a számláim még nem véglegesek, tetszőlegesen javíthatók, átnézhetők, majd véglegesíthetők, kinyomtathatók. Az előkészített állományba lévő számlák még törölhetők is egyszerűen, mert ezek csak piszkozat típusúak.

Tetszőleges számú számlatömb hozható létre.

GYIK

Készletkezeléssel kapcsolatos kérdések

Igen, egyedi azonosítókat és SARZS-ot is kezel a rendszer.

Igen, kezeli. A bevételezésnél a SARZS-hoz megadható a lejárati határidő is.

Igen, kezeli az Intrastatot a rendszer és a bevallás is elkészíthető vele.

Jelenleg az alkoholos termékek jövedéki kezelését tervezzük megvalósítani. A funkció fejlesztés alatt van.

GYIK

Könyveléssel kapcsolatos kérdések

Igen, alkalmas. Tetszőleges devizában könyvelhet.

Igen, a programban lehetőség van 6-7-es számlaosztályokra könyvelni és másodlagosan 5-ös számlaosztályba. Természetesen mindezt egy lépésben, automatizáltan.

Nem található, de a CobraMunBér szakértői programunkból az adatok átadhatók a CCNET ügyviteli rendszer pénzügy vegyes naplójába.

A rendszerbe szabadon, tetszőleges számba lehet gyűjtőneveket, kódokat megadni. Egy tételhez több gyűjtő is rendelhető. A gyűjtők kategóriába is sorolhatók. Egy gyűjtő több kategóriába is szerepelhet. A gyűjtők használatával elkészíthető a többdimenziós kimutatás.

Igen, a vállalatirányítási program képes a párhuzamos számlarend automatikus lekönyvelésére. Lehetőség van arra is, hogy bizonyos tételeket az egyik számlarend szerint lekönyveljük, a másik szerint pedig nem.

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue